Apotekets nya recept i fajten om kunden: Lokal anpassning

Ett apotek är ett apotek är ett apotek. Eller? Apoteket AB satsar nu allt mer på att anpassa sina apotek efter den lokala marknaden. ”Vi ska vara så relevanta vi kan”, säger Joachim Nielsen, ansvarig för Apoteket AB:s kunderbjudande och butiksnät.
Text: Marie Hillblom
Annons:

Tio år har gått sedan apoteksmonopolet avskaffades 1 juli 2009. Fem apotekskedjor finns i dag på den svenska marknaden. Statliga aktiebolaget Apoteket är störst och visade 2018 en nettoomsättning på 20,1 miljarder kronor.

Företagets ambition är att vara Sveriges ledande hälsoaktör. Kundaffären är grunden och här pågår hela tiden ett utvecklingsarbete för att hänga med, förklarar Joachim Nielsen. Det handlar både om att utveckla den digitala handeln och att spetsa den fysiska handeln. Allt för att skapa konkurrenskraft.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...