Analysguruns hårda budskap till handeln: Utnyttja din data – eller riskera att slås ut

De retailföretag som vill överleva i den nya tiden behöver inte bara samla in och analysera data. För att kunna hålla nya disruptiva spelare stången krävs det mer. ”Det handlar om liv eller död. Den analytiska mognaden behöver bli högre”, säger Jack Phillips, grundare av The International Institute for Analytics.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Tillsammans med kollegorna på The International Institute for Analytics i Portland har Jack Phillips studerat den analytiska mognaden på mängder av amerikanska bolag inom flera sektorer och branscher.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...