Achtung – så lyckas du på svåra marknaden: ”Räkna med två till fyra tuffa år”

För många svenska kedjor hägrar Tyskland som en språngbräda till resten av världen och en väg till expansion. Men för att vinna tyskarnas hjärta krävs minutiös planering och tålamod, säger Ninni Löwgren Tischer, affärsområdeschef på Tysk-Svenska Handelskammaren.
Text: Helen Preutz
Annons:

I slutet på förra veckan kom beskedet att Stadium kastar in handduken i Tyskland på grund av bristande lönsamhet.

Beskedet om att kedjan stänger sina tre tyska butiker kommer fem år efter invigningen av den första butiken i Hamburg 2014.

Kedjan är inte ensam om att erfara att det kan vara kallt att doppa fötterna i tyskt vatten.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...