Webhallens vd om det unika konceptet och varumärkets sprängkraft

Efter en snöplig sorti från Ratos är Magnus Agervald tillbaka i vd-rollen – och trivs som fisken i vattnet. ”Det första jag gör när jag vaknar är att kolla försäljningen”, säger han i Markets podcast.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Efter att han lämnade vd-posten på Ratos tog Magnus Agervald en lång timeout; var med familjen, åkte massor av skidor och funderade på fortsättningen.

När Webhallen hörde av sig tvekade han inte. Ett interimsuppdrag var precis det han ville ha.

– Nu när jag har mitt interimsuppdrag så tycker jag att det är fantastiskt roligt att köra en affär och ha en ledningsgrupp att jobba med. Webhallen är ett företag med en väldigt härlig kultur, man är genuint spel- och teknikintresserade och genuint spel- och teknikduktiga. Själv är jag sämst på gaming, säger han.

Här berättar Magnus om vd-rollen, utvecklingen och breddningen av Webhallens butikskoncept och varför leveranserna i svensk e-handel är för dåliga.

Lyssna på hela avsnittet ovan eller på Itunes.

Markets podcastvärdar är Mikael Sydner och Pontus Edman.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...