Kappahl-chefen om butiksdöden: ”Jag tror att det är sunt med utrensning”

Anna Karin Holck, customer experience-direktör på Kappahl, gästar Markets podcast och pratar om kundmöten, förändrade kundbeteenden och butiksdöd. ”Dåliga butiker som inte svarar upp till kundernas behov har alltid dött. Den som kan komma nära sin kund har lättare att överleva”, säger hon.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Hos Kappahl har kundmötet prioriterats starkt de senaste åren.

– Trafiken minskar till fysisk butik, därför är kundmötet viktigare än någonsin. Och ju bättre du tar hand om kunderna , desto mer kommer de att handla, säger Anna Karin Holck i Markets podcast.

 – Det finns ingen annan väg att gå än att vara relevant varje dag. Du kan inte skydda dig med att ”vi var relevanta förra veckan”.  Det är här och nu.

Förutom kundmöten avhandlas butiksformat, cityhandel, dåliga butiksupplevelser, merförsäljning, samverkan mellan digitalt och fysiskt samt varför Anna Karin Holck har 50 klädrullar hemma.

Lyssna på hela avsnittet ovan eller på Itunes.

Markets podcastvärdar är Mikael Sydner och Pontus Edman.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...