Framtidslabbet The Lobby efter ett år: ”Har blivit bättre än vad jag vågade hoppas på”

The Lobby fyllde ett år i våras. Vi pratar med Annelie Gullström, affärsutvecklingschef hos AMF Fastigheter, om hur konceptet har mottagits i handeln. ”I början fick vi jaga kunder, i dag ringer telefonen hos oss”, säger hon.
Text: Mikael Sydner
Annons:

The Lobby, som ligger i centrala Stockholm och drivs av AMF Fastigheter, fungerar som ett livsstilsmagasin där innehållet byts ut kontinuerligt. Ett slags testlabb för en ny form av retail med skilda varumärken från olika branscher.

– Jag tror man blir besviken om man tror att man är där för att öka försäljningen. The Lobby ska betraktas som en kanal, en del i mediemixen under en viss tid, säger Annelie Gullström.

Vi pratar om hur The Lobby fungerar, vikten av att vara relevant för kunderna, hur länge The Lobby ska finnas , vem som är drömgästen, hur framtidens handel kan se ut– och varför Annelie älskar att handla hos Apotea.

Lyssna på hela avsnittet ovan eller på Itunes.

Markets podcastvärdar är Mikael Sydner och Pontus Edman.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...