Akademibokhandelns nya vd: ”Vi ska vara relevanta i så många kanaler som möjligt”

Även om Akademibokhandeln redan har gjort en större omställning till förändrade kundbeteenden menar nya vd:n Maria Edsman att mycket återstår. ”Vi ska ta stora steg i omnikanalerbjudandet”, säger hon i Markets podcast.
Text: Mikael Sydner
Annons:

I dag, den 16 april, tar Maria Edsman officiellt klivet från jobbet som försäljningschef till vd för Akademibokhandelsgruppen.

När erbjudandet kom fanns det inga tvivel.

– Jag trivs med helikopterperspektivet, säger hon i Markets podcast.

Visionen är att fortsätta vässa den bokhandel som företaget har gjort om och utvecklat de senaste åren.

– Om tre år ska vi har tagit stora steg i utvecklandet av omnikanalerbjudandet. Vi ska vara den inspirerande butiken som kunderna vill besöka och vi ska ha tagit bort så mycket friktion som möjligt i hela köpprocessen. Våra kunder kan köpa böcker hur och när de vill och i vilket format de vill.

Lyssna på hela avsnittet ovan eller på Itunes.

Markets podcastvärdar är Mikael Sydner och Pontus Edman.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...