Här samlar vi allt för dig som vill läsa mer om Interflora
Affärsutveckling
Interflora satsar på obemannat. Inledningsvis kommer två av kedjans butiker fortsatt att ha öppet efter ordinarie stängning. ”Det är redan många butiker som visat stort intresse för att addera tekniken”, säger vd Nina Lindvall.
Affärsutveckling
Interflora har två urstarka tillväxtår bakom sig. Nu breddar de verksamheten med en ny, fristående, e-handelssajt. ”Vår personal på lagret i Bromma hade några bråda dagar”, säger vd Nina Lindvall om lanseringen.
Försäljning
Dubblad omsättning på samma antal butiker och samma personalstyrka. Interflora hade julförsäljningssiffror varje dag i fjol. ”Jag tror enormt på vår produkt”, säger vd Nina Lindvall som här förklarar tillväxten – och varför den fortsätter i år.
Digitala handelsplatser
I den mån man alls kan tala om ”vinnare” i samband med corona så är Interflora definitivt en av dem. Under pandemin har onlineförsäljningen mer än fördubblats. ”Våra produkter har blivit känslobudbärare”, säger vd Nina Lindvall.
Etablering
Ökad egenkonsumtion, ett större gåvosortiment och en plan att ta större plats på det dukade bordet. Interflora tänker bortom buketten när kedjan går på fortsatt offensiv. ”Det blir mer fokus på inredning”, säger vd Nina Lindvall.