Här samlar vi allt för dig som vill läsa mer om Instabox
Logistik
Instabox växer snabbt och nu ger sig paketskåpspionjären in på en ny marknad. ”Vi har arbetat hårt med att utveckla en konsumentvänlig och smidig C2C-tjänst”, säger David Lundqvist, kommersiell chef på Instabox.
Försäljning
Instabox växer med rekordfart. Under 2020 fyrdubblades omsättning samtidigt som antalet användare ökade med 150 procent. ”I princip nyttjade var femte svensk Instabox under 2020”, säger vd Alexis Priftis.
Logistik
Snabbt, gratis och fossilfritt. Under de senaste åren har en uppsjö av last mile-aktörer dykt upp som utlovar just detta. Men går ekvationen att få ihop? Svaret är: Kanske. Men det kräver att branschen går ’the extra mile’.
Digitala handelsplatser
Instabox plockar in 750 miljoner kronor i nytt kapital i en i finansieringsrunda ledd av EQT Ventures. Pengarna ska användas för att utveckla erbjudandet och för att expandera ut i Europa.
Logistik
Flera logistikföretag vittnar om ett högt tryck på leveranser under Black Week. Men företagen hade förberett sig och uppger att ledtiderna inte har påverkats i någon större utsträckning. ”Alla har fått slita otroligt mycket, men det är väldigt få sändningar som har behövt vänta med att bli levererade”, säger Peter Hesslin, chef för e-handel och logistik på Postnord.
Digitala handelsplatser
Det är inte bara e-handeln som har exploderat under pandemin. Även hemleveranserna ökar dramatiskt – och är här för att stanna. ”Moderna last mile-lösningar tar över allt mer,” säger Simon Strindberg, kommunikationschef på Budbee.