Få hela storyn
Starta din prenumeration
Här samlar vi allt för dig som vill läsa mer om Butterick's
Marknadsföring
När Melodifestivalen flyttar in i Friends arena kliver Butterick’s in som partner till musiktävlingen. Under tre veckor kommer kedjan att maxa festivalkänslan i sin butik i närliggande Westfield Mall of Scandinavia.
Trender
Skräckhögtiden Halloween är partybutikernas viktigaste helg. Pumpor och spindelväv går som vanligt åt, men i år är det maskeraddräkter inspirerade av den hajpade tv-serien Squid Game som säljer bäst.
Etablering
Black Friday och julhandel i all ära. Men för maskeradkedjan Butterick´s är Halloween årets viktigaste helg. Och med högtiden inför dörren öppnar kedjan en pop up-butik för att klara kundanstormningen.
Etablering
Butterick’s trotsar pandemin och öppnar sin andra butik på ett år - denna gång i köpcentrumet Asecs i Jönköping. “Det är en mötesplats, utlämningsställe och ytterligare en kanal för kunden att komma i kontakt och lära känna varumärket Butterick’s”, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklare på Butterick’s.
Försäljning
Ett år av inställda fester och uppskjutna firanden tär på partybranschen. På Butterick’s påverkas försäljningen negativt, men kedjan hoppas att kunderna vågar se framåt. “Vi uppmanar alla att fånga morgondagen”, säger Stina Petrini, chef för marknad och affärsutveckling.
Försäljning
Halloween är Butterick’s stora högtid och även en viktig period för deras försäljning. Trots situationen i år hoppas de på att många ska fira högtiden. ”Halloween kanske är ännu viktigare i år, jag tror att det finns ett behov av att se fram emot festligheter”, säger marknadschef Stina Petrini.
Försäljning
Inställda barnkalas, uppskjutna bröllop och minimalistiska studentfiranden – coronakrisen fick luften att gå ur partyballongerna. Men Partylands vd Patrick Bruna är försiktigt positiv. ”Folk kommer alltid att vilja fortsätta festa och skapa minnen.”