Här samlar vi allt för dig som vill läsa mer om Afound
Affärsutveckling
H&M-ägda kedjan Afound har tidigare kommunicerat att de ställer om till en digital affär. Nu bekräftar bolaget att alla butiker har stängt. ”Vi fortsätter att utveckla konceptet och stärka vår digitala position samt utvärdera ytterligare möjligheter för digital expansion”, uppger bolagets pressavdelning.
På nytt jobb
Joanna Hummel lämnar sin roll som vd för Afound i slutet av november och hoppar direkt på ett nytt uppdrag. ”Redan när de ringde i januari, det var en väldigt lång process, kände jag att det här är min drömroll”, säger hon.
Etablering
Nu rullas H&M Gruppens ouletkoncept Afound ut i Tyskland och Österrike. Men den här gången kommer kunderna på de nya marknaderna bara att kunna shoppa digitalt. Att lanseringen sker mitt under coronapandemin är på ont och gott, resonerar vd Joanna Hummel. ”Coronasituationen kommer att skapa förändrade kundbeteenden som varar längre än den här perioden.”
Etablering
Afound har öppnat sin första fysiska butik utanför Sverige. I fredags var det premiär i nederländska Utrecht. H&M:s outletkoncept finns redan digitalt i landet. För Market avslöjar vd Joanna Hummel att de snart kliver in på en ny marknad.
Arbetsliv
I oktober förra året fick Joanna Hummel lämna vd-posten för Lyko. Här är hennes nästa uppdrag: Ta H&M-gruppens outletkoncept till nästa nivå. ”Jag kände att jag ville tillbaka till ett sammanhang med långsiktighet”, säger hon.
Affärsutveckling
2017 stängde anrika Colette i Paris. Nu har H&Ms outletsatsning Afound lagt vantarna på de sista produkterna från den hajpade butiken. ”Går hand i hand med vår affärsidé”, säger kreativa chefen Mattias Ekberg.