Foto: Shutterstock

Zalando växte med 27 procent: ”Sverige är en nyckelmarknad”

Zalando ökade omsättningen med 27,4 procent under det andra kvartalet. ”Bekräftar att vi är på rätt väg”, säger Nordenchefen Kenneth Melchior.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Zalando omsatte nästan 2,034.7 miljoner euro under andra kvartalet, en tillväxt på 27,4 procent jämfört med samma period i fjol.

– Vi är mycket nöjda med det andra kvartalet och de exceptionellt starka resultaten som än en gång bekräftar att vi är på rätt väg med vår vision att bli utgångspunkten för mode, säger Kenneth Melchior i en kommentar.

Det justerade rörelseresultatet landar på 211,9 miljoner euro. Motsvarande period förra året var det 101,7 miljoner euro.

– Sverige är en nyckelmarknad för Zalando och vi fortsätter därför att utöka vårt serviceutbud i regionen. Med lanseringen av Connected Retail gör vi det möjligt för svenska offlinebutiker att digitalisera sin affär och ansluta till över våra 34 miljoner aktiva kunder runt om i Europa. Samtidigt breddar vi utbudet av svenskt mode i Europa, säger Kenneth Melchoir.

 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...