Zalando breddar utbudet av svenskt mode: ”Ser en starkt ökad efterfrågan”

Mini Rodini blir nästa svenska varumärke att sälja sina produkter hos Zalando. I dag sker lanseringen. Det bara några veckor efter beskedet att H&M-varumärket Arket lanserat hos nätjätten.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi är oerhört glada över vårt samarbete med Mini Rodini. På Zalando ser vi en starkt ökande efterfrågan på både hållbart och skandinaviskt mode bland våra 32 miljoner aktiva kunder runtom i Europa, säger Kenneth Melchior, Zalandos direktör för norra Europa.

– Mini Rodini har ett av marknadens mest hållbara sortiment och lanseringen på Zalando stöttar därmed ytterligare vårt ambitiösa mål om att senast 2023 generera 20 procent av vår GMV genom försäljningen av mer hållbara produkter, fortsätter han.

För Mini Rodin blir lanseringen hos Zalando en viktig del i varumärkets globala expansion.

– Zalando blir en viktig partner för Mini Rodini i vår ambition att nå ut med ett av världens mest hållbara barnkläder till ännu fler barn, föräldrar och presentköpare. Zalandos satsning på barnsegmentet, deras starka europeiska närvaro samt konsumentens ökade intresse för e-handel ger en bra matchning för Mini Rodini och Zalando, säger vd Håkan Ström.

Den 23 augusti börjar H&M-varumärket Arket sälja sina produkter hos Zalando.

– Vi är mycket glada över att ytterligare kunna förstärka vårt samarbete med H&M-gruppen och vi välkomnar Arket till Zalandos plattform, säger Boris Ewenstein, senior vice president för supply.

Sedan tidigare finns svenska modejättens varumärken Monki och Weekday i Zalandos utbud.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...