Foto: Foto: Shutterstock

Zalando börjar sälja skönhetsprodukter: ”Speglar efterfrågan från våra kunder”

Zalando börjar sälja skönhetsprodukter nästa år. Kategorin kommer att lanseras i Tyskland för att sedan rullas ut på övriga marknader. ”Ett naturligt steg”, säger vd Rubin Ritter.
Text: Daniel Norman
Annons:

E-handelsjätten Zalando adderar skönhetsprodukter till sitt sortiment nästa år. 

– Expansionen in på skönhetsmarknaden är ett naturligt steg och speglar efterfrågan från våra kunder, säger vd Rubin Ritter i en kommentar. 

Våren 2018 lanseras ett fullskaligt skönhetssortiment med smink, hudkrämer och annat. Initialt introduceras kategorin i Tyskland för att sedan rullas ut på övriga marknader. 

Enligt preliminära siffror ökade Zalandos omsättning tredje kvartalet med mellan 1,064-1,081 miljoner euro vilket skulle innebära en tillväxt på 27,5 till 29,5 procent. Rörelseresultatet väntas ha förbättrats med tio miljoner euro från -5 miljoner euro. 

– Vi forsätter att växa enligt vår tillväxtstrategi med full fart framåt och vinner marknadsandelar, säger Rubin Ritter i en kommentar. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...