XL-Bygg lanserar eget varumärke: ”Har omfamnats av kunderna”

Med egna varumärkesserien Core vill XL-Bygg stärka relationen med kunderna. Enligt vd Karin Eriksson har höstens smyglansering fallit väl ut.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Det här är Core

  • De nya produkterna som går under namnet Core kommer i vissa fall att ersätta det befintliga sortimentet och i andra fall utgöra ett komplement. 

– Våra egna märkesvaror har omfamnats av våra delägare och kunder. Det är väldigt glädjande, säger hon.

Under hösten har ett begränsat antal produkter smyglanserats. Nu ökas utrullningstakten av produkter inom bland annat byggbeslag, tätskikts-, papp- och plastprodukter samt spackel, lim och fog med målet att erbjuda proffsbyggare de produkter  de behöver för sin kärnverksamhet.

– Vi vet att vi kan ta fram produkter med hög kvalitet, likvärdiga eller bättre än det som finns på marknaden. Och vi vet att vi kan göra det till bra priser, säger Daniel Belmonte, inköpschef på XL-Bygg.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...