Venue Retail värvar från mediebranschen – nya vd:n är klar med sitt lag

Venue Retail Group hämtar sin nya marknadschef från mediebranschen. Helena Morland är en av pusselbitarna när nya vd:n Lars Fins nu presenterar sitt lag.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Efter att ha följt Venue Retail Group under en längre tid känner jag att det ska bli otroligt roligt och spännande och få vara med på den här resan, säger Helena Morland i en kommentar.

Hon kommer närmast från jobbet som försäljningschef för Dagens Nyheter samt Expressen och har ett förflutet inom mediavärlden.

Helena Morland börjar hos Venue Retail Group 1 september.

Andra nykomlingar i ledningsgruppen är Patrik Johansson, tidigare Sverigechef för Hifi-klubben, som blir operativ chef.

Som digital chef har Daniel Eriksson rekryterats, han är styrelseordförande och medgrundare till klock- och smyckesföretaget Mockberg.

Från Mockberg plockar Venue Retail Group även sina nya kreativa chef Elvira Eriksson. Hon ingår även i bolagets styrelse. Elvira Eriksson är grundare och vd för Mockberg.

Anders Arverud fortsätter som finanschef. Maria Ryott, HR-chef, och Jonas Stille, kommersiell chef, blir kvar i sina roller.

– Vi har sedan den 1 juni då jag tillträdde – byggt ett fantastiskt dream team som kommer att göra en stor nysatsning då vi har tagit oss igenom rekonstruktionen. Vårt nya team är skräddarsytt för en tuff och hård marknad där vi har goda förutsättningar att bygga något nytt och lönsamt, säger Lars Fins.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...