Foto: Foto: Andreas Heneborn

Varumärket i fokus på NRF Big Shows första dag: ”Var trogen dina värderingar”

Entreprenörsskap och vikten att utveckla sitt varumärke var temat för de huvudtalare som inledde världens största retailevent i New York på söndagen. ”Var trogen dina värderingar”, manade James Curleigh, högst ansvarig för Levismärket.
Text: Thomas Karlsson
Annons:

Runt 35 000 besökare som representerar 18 000 detaljhandelsföretag från hela världen beräknas besöka den årliga mässan NRF Big show som just nu pågår i New York.

De kan bland annat ta del av vad mer än 600 utställare visar av den senaste butiksteknologin och lyssna på nära 200 föreläsare som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter.

Efter ett inledande av den amerikanska detaljhandelsorganisationen National Retail Federations ordförande Terry Lundgren, avgående ordförande för varuhuskedjan Macy´s, äntrade Levi´s varumärkesansvarige James Curleigh scenen, via en cykeltur genom folkhavet.

Han berättade om hur det mer än hundraåriga varumärket har lidit av att gamla fans blivit för gamla och hur man nu jobbar för att locka till sig nya fans.

– Vår vision är densamma, att vara det mest älskade och mest relevanta livsstilsmärket, sade han.

För att kunna behålla det, måste Levi´s ha en fot i det förflutna – var man kommer ifrån – och en i framtiden – så att man kan fortsätta att utveckas.

Ett sätt att utvecklas är genom samarbeten med designer, konstnärer eller artister, något som Levi´s framgångsrikt har gjort de senaste åren.

– På så sätt har vi fått nya fans, sade James Curleigh.

Dan Levitan, grundare av riskkapitalbolaget Maveron, investerar gärna i företag med rockstjärnestatus.

Om vikten av att vårda och utveckla varumärket talade också de entreprenörer som hyllades som handeln rockstjärnor på söndagsförmiddagen.

Dan Levitan, grundare av riskkapitalfirman Maveron, som gärna investerar i handelsföretag med rockstjärnestatus, definierade en äkta entreprenör i handeln.

– De jobbar oerhört snabbt, de lyckas rekrytera stjärnor, de är besatta av sina produkter och de de kan konsten att balansera hjärta och hjärna, sade han.

NRF Big show pågår till och med tisdag. Market är på plats för att rapportera från mässan. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...