Varner-gruppen har fått nog – nu skrotas Zlatans klädmärke: ”Satsningen för dyr”

Nu har Varner-gruppen fått nog. Zlatans klädmärke A-Z läggs ned efter förluster på 210 miljoner kronor.
Annons:

Varner-gruppens och Zlatans samarbete resulterade i klädmärket A–Z.

Men efter bara två år läggs satsningen ner. 

”Petter Varner och Zlatan Ibrahimovic är överens om att avsluta samarbetet gällande A-Z. Trots en solid tillväxt i 2017 blev den europeiska satsningen på sportkläder för dyr”, skriver Varner-gruppen i ett pressmeddelande rapporterar Dagens Industri

Under 2017 såldes kläder för 92,5 miljoner kronor samtidigt som förlusten var hela 105 miljoner kronor. 2016 förlorade man lika mycket pengar vilket ger en sammanlagd förlust på 210 miljoner kronor, skriver tidningen. 

I december förra året kunde Market berätta att Varner-gruppen efter besvikelsen på uteblivna framgångar skulle börja sälja kläderna i sina egna butiker, tidigare såldes de enbart via e-handel. 

– Vi har insett att det inte räcker med näthandel och ställer därför om bolaget till att främst bli en grossistorganisation, sa Dressmans ekonomidirektör Toralf Riskild då.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...