Tiger of Sweden inte ledarlöst längre: ”Vi ska bli mer relevant för kunden”
I februari rapporterade Market att Tiger of Swedens tidigare vd Hans-Christian Meyer lämnade sin post med omedelbar verkan.
IC Group inledde omgående jakten på en ny vd och nu meddelar Tiger of Swedens ägare i ett pressmeddelande att en lösning träffats.
Linda Dauriz tar över som vd och kliver in i rollen den 1 december. Hon kommer närmast från Hugo Boss och en roll som ansvarig för kundupplevelse och digital marknadsföring i alla kanaler.
I en kommentar pekar IC Groups styrelseordförande Peter Thorsen bland annat på Linda Dauriz´ erfarenhet av kundfokus, internationella relationer och hennes digitala bakgrund som viktiga i Tiger of Swedens framtidsresa.
– Jag ser stor potential i varumärket. Vi ska bli mer relevanta för kunden online, i våra butiker och i samarbeten med våra distributionsparter”, säger Linda Dauriz i en kommentar.
Under jakten på ny vd till Tiger of Sweden har Moa Strand agerat som interim-vd. Nu kliver hon istället in som marknadschef i Tiger of Sweden.