Foto: Shutterstock

Team Sportias och Sportringens handlare gör inköpen digitalt

I augusti varje år har Team Sportias ägare, SGN Sport, en av sina två årliga inköpsmässor. Men coronapandemin satte stopp för årets, i alla fall i fysisk form. I stället genomförs den digitalt.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– När vi under senvåren insåg att den traditionsrika inköpsmässan inte skulle kunna genomföras på samma sätt som vi var vana vid, startade arbetet med att bygga en digital sportmässa, säger SGN Sports vd Lars Palmgren.  

Inköpsmässan inleddes i måndags.

– På kort tid och med en enorm insats av alla medarbetare har vi lyckats starta något helt nytt. Leverantörerna har vänt ut och in på sig för att kunna tillmötesgå ett helt nytt arbetsupplägg. Och butiksägare och inköpare visar återigen att om bara viljan och entreprenörskapet finns där, så är allt möjligt, fortsätter Lars Palmgren.

Mässan pågår under dem dagar. 125 varumärken och 134 butiker deltar. Leverantörerna visar sitt utbud i digitala mässmontrar.

– Veckan startade med ett riktigt bra uppstartsmöte tillsammans med våra butiker. Självklart saknar alla både att träffa varandra såväl som att få klämma och känna på alla nyheter som kommer till våren och sommaren 2021, säger Lars Palmgren.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...