Talande speglar finns inte bara i sagans värld – här testar H&M interaktiv lösning

Här är H&M:s nya grepp. I butiken vid Times Square i New York testar kedjan en interaktiv spegel som kunden kan prata med.
Annons:

”Spegel, spegel på väggen där”. Precis som i sagorna har  H&M tillsammans med Microsoft, Ombori och Visual Art utvecklat en teknik som gör att en spegel genom röst- och ansiktsigenkänning kan svara på kundernas frågor. 

Genom det kan kunden få hjälp att ta en selfie som sedan kan laddas ner med hjälp av en QR-kod till exempel eller få tips på kläder som sedan kan köpas direkt i e-handeln med rabatt. 

”Eftersom spegeln drivs av röst- och ansiktsigenkänning är denna teknik tillsammans med QR-koderna centrala delar av spegelns ekosystem. Det skapar en aktuell upplevelse för kunden och suddar ut gränsen mellan den fysiska butiken och e-handel”, skriver Visual Art i ett pressmeddelande. 

Nedan kan du se hur spegeln fungerar: 

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...