Foto: Daniel Norman

Systembolaget uppdaterar sin e-handel: ”Vi gör det enkelt att ångra sig”

Systembolaget lanserar en ny webbutik. ”Vi vill inspirera, ge personlig service och hjälpa kunden att upptäcka nytt”, säger e-handelsdirektör Tobias Frohm. Men det ska också vara enkelt att ångra sig.
Annons:
Annons:

Systembolaget vill att servicen ska vara densamma online som i de fysiska butikerna.

Därför uppdaterar bolaget sin e-handel genom satsningen Olinebutiken.

– Vi vill inspirera, ge personlig service och hjälpa kunden att upptäcka nytt. Samtidigt försöker vi aldrig få kunden att köpa mer än man tänkt. Tvärtom gör vi det enkelt att ångra sig, till exempel genom att ha en ångravagn i kassan både i fysisk butik och online, säger Tobias Frohm.

I den nya versionen av  webbutiken vill Systembolaget göra det enklare för kunderna att söka i, hitta i och utforska sortimentet.

Genom en chattfunktion kan kunden dessutom få personlig rådgivning.

Sedan tidigare har besökarna på hemsidan kunnat filtrera drycker utifrån förpackning, pris och alkoholhalt. Nu läggs valet sockerhalt till där, något som enligt Systembolaget varit efterfrågat.

– Det ska synas att Systembolaget är ett annorlunda företag. Därför har det också varit viktigt att påminna om varför vi finns och att alkohol är en annorlunda vara, säger Tobias Frohm.

Förutom satsningen på Onlinebutiken så har Systembolaget uppdaterat sin app.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...