Synsam lanserar nytt koncept: ”Lättillgängligt på kundens villkor”

Ai. Så heter Synsams nya koncept, riktat mot en stilmedveten yngre målgrupp. I morgon öppnar första butiken, på Moodgallerian i Stockholm.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Förenkling, flexibilitet och fashion är ledorden för Synsams nya koncept, Ai.

Den första butiken öppnar i Moodgallerian i Stockholm i morgon, tisdag, och även om Synsam Groups vd och koncernchef Håkan Lundstedt är hemlighetsfull lär fler lägen vara aktuella.

– Ai är ett perfekt komplement till Synsams nuvarande kunderbjudande. Hela konceptet är lättillgängligt på kundens villkor – vilket innebär en stark och integrerad närvaro digitalt såväl som i fysisk butik. Precis när och hur de önskar, säger Håkan Lundstedt.

En nyhet blir möjligheten för kunderna att abonnera på glasögon, i samma anda som till exempel Spotify och Netflix.

Med tio olika glasögonmodeller, tio färger på bågen och tio olika solglasögonlinser, ger Ai också kunderna totalt tusen olika möjligheter att anpassa sina glasögon till en egen stil.

Den första butiken kommer även att erbjuda laddningsstationer för mobiler, kaffe och vatten.

– Målet är att butiken hela tiden ska förändras. Hit vill vi att våra kunder kommer för att socialisera, titta på bågar, surfa på vår hashtag #myaiwear medan kompisen gör en synundersökning eller bara slå sig ner och ta en kaffe, säger Martin Daniels, Chief Innovation Officer på Synsam Group.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...