Foto: Daniel Norman

Sveriges hetaste handelsområde – om konsumenterna får välja

Hansa City i Kalmar gör ett superhopp och går hela vägen – till Årets handelsområde 2018. ”Fantastiskt roligt. Det här är ett bevis på hur tydligt vi sätter kunden i fokus”, säger Charlotte Walldén, centrumledare.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Läs mer!

 

Bekvämt och enkelt att handla, hög trygghet och en bra mix av butiker. Där har ni Hansa Citys tre vapen som gör det drygt 100 000 kvadratmeter stora handelsområdet intill E22:an till fjolårets främsta.

Ullared, Elins Esplanad i Skövde och Tornby Handelsområde blandade sig alla i medaljstriden men får alltså se sig besegrade av den småländska kollegan.

Att regionala handelsområden i utkanten av befolkningsmässigt större tätorter har en stark dragningskraft på konsumenterna är Hansa City ett bra exempel på.

Centrumledaren Charlotte Walldén kommenterar utmärkelsen såhär:

– Oerhört roligt. Det visar att det betalar sig att hela tiden ha kunden i fokus. Förutom att addera fler butiker förra året satsade vi också mycket på marknadsföring och på eventdelen, säger hon.

Hansa City ståtar med ett femtiotal butiker fördelat på ett antal fristående butiker och en galleria/modehus med varumärken som MQ, KappAhl, Clas Ohlson, Lindex, Deichmann och Bik Bok. Grannar som City Gross, Elgiganten, Jula, XXL, Eko och Stadium Outlet vittnar om en stor bredd i utbudet och under det här året ansluter bland annat en lokal bilfirma Liljas med hela sin verkstadsdel och en Willysbutik.

Dagligvaror i handelsområden brukar fungera som bra kundmagneter. Snart erbjuder Hansa city alltså två stora aktörer.

Därtill kan flera snabbmatskedjor och caféer och restauranger läggas.

– Jag tycker att vi har något för alla. Från ungdomar upp till de lite äldre.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...