Svenska modeaktören öppnar nytt i USA: ”Hoppas på samma genomslag”

Svenska klädmärket Blankdays expanderar i USA. Starten med en pop up i New York överträffade förväntningarna och nu öppnar snart en butik även på den amerikanska västkusten.
Annons:
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Blankdays är huvudsakligen e-handlare, men i maj öppnade märket en pop up-butik i Soho i New York. Planen var att ha öppet en månad, men mottagandet blev så varmt att det förlängdes till tre månader.

– Våra produkter fick ett bättre mottagande i USA än vi någonsin kunnat drömma om, de första dagarna sålde vi slut på flera produkter och storlekar. Vi har fått skicka över allt vi kunnat och har därför haft i stort sett tomt på lager hela sommaren, men nu fylls äntligen lagret på igen, säger Johan Lundell, grundaren och designern bakom Blankdays.

Blankdays säljer herrkläder och profilerar sig med svensk design och hållbarhet.

Nu på torsdag, den 8 augusti, öppnar Blankdays även en butik i San Fransisco. Enligt företaget blev det just San Fransisco för att det där finns ett stort intresse för hållbarhet.

– San Fransisco blir ett bra nästa steg för oss och vi hoppas naturligtvis på att vi ska få samma genomslag där, säger Johan Lundell.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...