Svensk Digitalhandels vd på dubbla stolar: ”Det känns väldigt spännande”

Svensk Handel står utan kommunikationschef. Då sätter sig Svensk Digitalhandels vd Per Ljungberg på dubbla stolar. ”Jag känner mig väldigt trygg med att rollerna går att kombinera”, säger han.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Tina Thorsell lämnade Svensk Handel och jobbet som kommunikationschef 1 september för att bli samhällspolitisk chef för Transportföretaget.

I väntan på en permanent lösning tar Svensk Digitalhandels vd Per Ljungberg över hennes arbetsuppgifter.

– Jag är sedan ett år tillbaka vd för ett av Svensk Handels dotterbolag, har relevant erfarenhet av att leda kommunikationsavdelningar och känner organisationen väl, säger Per Ljungberg till Market.

Tidigare har han bland annat varit kommunikationschef för Postnord.

– Det känns väldigt spännande att ta mig an det här uppdraget, inte minst eftersom vi närmar oss en avtalsrörelse. Dessutom är hela branschen i ett väldigt spännande skede där e-handeln medför att konkurrensen från internationella aktörer hårdnar och där makten förskjuts till konsumenterna. Att få vara med att driva hela branschens frågor för att stärka konkurrenskraften är väldigt stimulerande.

Han ser inga problem i att kombinera bägge rollerna.

– Svensk Handels kommunikationsavdelning är väldigt professionell och jag känner medarbetarna väl då jag haft min arbetsplats både där och på Svensk Digitalhandels kontor i Göteborg det senaste året. Dessutom har vi nyligen förstärkt ett redan starkt team hos Svensk Digitalhandel så jag känner mig väldigt trygg med att rollerna går att kombinera.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...