Foto: Andreas Heneborn

Styrkebeskedet från Indiska – när resten av branschen flämtade i hettan ångade kedjan på

Här är styrkebeskedet från Indiska. Kedjan går mot strömmen och ökade försäljningen med 14 procent i sommar. ”Förändringarna börjar bära frukt”, säger vd Karin Lindahl.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Maj–juli ökade Indiska försälningen med 14 procent jämfört med samma period året innan. 

Online har tillväxten i snitt legat på 50 procent. 

– Det känns fantastiskt att de förändringar vi arbetat stenhårt med sedan i vintras äntligen börjar bära frukt. Sommarens stora kampanj som frontats av Linnea Henriksson har tagit emot oerhört väl av våra kunder. Utöver detta har båda våra försäljningskanaler – säljare i butik och ansvariga för e-handeln jobbat stenhårt och agera snabbfotat, säger Karin Lindahl. 

Under juli ökade försäljningen i jämförbara butiker med 30 procent och e-handeln med 80 procent. Samtidigt tappade branschen, enligt Stilindex, med 4,5 procent. 

– Vi är ödmjuka för att det är lång väg kvar på Indiskas förändringsresa, men den starka sommaren ger självförtroende att vi rör oss i rätt riktning, säger Karin Lindahl. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...