Foto: Daniel Norman

Styrkebesked från utmanaren – fortsatt tillväxt medan klädbranschen kämpar

Modebranschen hade det tufft förra året. Men Lager 157 fortsätter att visa tillväxt. Mätt i jämförbara enheter ökade försäljningen med 5,7 procent.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Det jag är mest stolt över är att vi utvecklas starkt över tid och gör det helt utan att annonsera eller betala för att influencers ska berätta att de gillar oss. Alla i organisationen jobbar mot att bli lite bättre varje dag. Ett stenhårt men kul arbete som hela tiden syftar till att vi ska vara relevanta och tydliga för kunderna, säger vd Stefan Palm i en kommentar.

Lager 157:s försäljning ökade med 22 procent 2019, skriver kedjan i ett pressmeddelande. Mätt på jämförbara enheter, inklusive e-handeln, var tillväxten 5,7 procent.

Straxt efter Black Friday passerade kedjan en miljard i omsättning.

Utvecklingen för varugrupperna jeans och funktion var stark. Kedjan sålde över en miljon jeans under året. Vad gäller funktionskläder så fördubblades omsättningen.

Lager 157 har fått en fin start på 2020.

– Januari visar 21 procent upp mot 2019. Jämförbara enheter inklusive e-handeln visar en tillväxt på hela 13 procent. Alla nyckeltal indikera positivt på totalen, säger den operativa chefen Johanna Winther.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...