Stadium vill ge sportprylar längre liv – genom ett samarbete med Tradera

Genom ett nytt samarbete med Tradera kommer Stadiumkunder som säljer begagnade sportartiklar på marknadsplatsen att få dubbel exponering i båda företagens flöden. ”Vi behöver förenkla för konsumenter att köpa second hand och att sälja vidare det man inte längre använder”, säger Karl Eklöf, vd för Stadium.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Samarbetet med Tradera inleds under våren och syftar till att göra det enklare för kunden att avyttra begagnade sport- och fritidsartiklar oavsett var dessa köpts tidigare. 

För att öka incitamentet för kunderna att använda marknadsplatsen får annonserna dubbel exponering i båda företagens flöden. 

– Cirkulär konsumtion är avgörande för klimatomställningen och för planetens framtid, säger Karl Eklöf som  vill förenkla för konsumenter att köpa second hand och att sälja vidare det man inte längre använder.

– Förutom att det är ett bra sätt att minska sitt klimatavtryck betyder det också fördelar för den egna ekonomin, säger han.

Stefan Öberg, vd för Tradera, ser Stadiums initiativ som en viktig signal och uppmuntrar fler kedjor att göra samma sak.

Stadium har sedan länge ett samarbete med Human Bridge som ser till att kläder, skor och prylar som samlas in i kedjans butiker återvinns eller kommer till nytta på andra sätt.

 

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...