Foto: Foto: Pressbild

Stadium lanserar premium-kedjan Pulse

Vässat sortiment – och handplockad personal. Stadium lanserar urbana butikskonceptet Pulse med limiterade kollektioner och expertrådgivning.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Den 22 september öppnar nya konceptetet Stadium Pulse, i ett första steg med två butiker.

Den ena butiken öppnar Mall of Scandinavia, den andra i Stadiums befintliga lokal på Kungsgatan i Stockholm, som gjorts om till en Stadium Pulse-butik.

Stadium Pulse-butikerna är anpassade för att passa in i en storstadsmiljö och de kommer att vara mindre än befintliga Stadium-butiker.

Pulse-butikerna kommer att ha limiterade kollektioner från varumärken som Nike, Adidas och Under Armour, men även från mindre aktörer som svenska Rivia Sport. Sortimentet kommer att förnyas ofta och delar kommer endast att finnas hos ett fåtal andra återförsäljare.

Butikerna kommer även att arrangera Training Clubs.

– Vi har skapat Stadium Pulse för att möta konsumenter som söker det senaste och bästa inom träning, löpning, sportswear och sneakers. Stadium Pulse-butikerna ska inte ersätta våra befintliga butiker, utan med dessa kan vi erbjuda något nytt inom sport och sportmode, säger Stadiums vd Karl Eklöf.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...