Sportvarumärket gör ny satsning i Skandinavien – har öppnat svensk webbshop

Sportvarumärket Kappa har öppnat en webbshop i Sverige –efter flera års frånvaro i Skandinavien. ”E-handeln har ökat kraftigt de senaste åren och speciellt under de senaste månaderna”, säger onlinedirektör Rikke Nørdum Sonne.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Det italienska sportvarumärket Kappa har öppnat en webbshop i Sverige.

– Vi är både glada och stolta över att kunna lansera en officiell webbshop i Sverige. E-handeln har ökat kraftigt de senaste åren och speciellt under de senaste månadernas extrema förhållanden, säger Rikke Nørdum Sonne i en kommentar.

Hon jobbar för företaget Primetime Nordic A/S som ligger bakom satsningen i Norden och är onlinedirektör för Kappa.

Webbshopen lanserades för drygt en månad sedan, efter att Kappa varit frånvarande på den skandinaviska marknaden i flera år.

Varumärket har en lång historia och började en gång i tiden med att sälja strumpor och underkläder. 1967 utvidgades sortimentet med sportkläder.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...