Sökes: Företag som vill få sitt varumärke genomlyst

Sugen på att låta studenter i världsklass utmana ditt varumärke i vår? Lockropet kommer från Berghs School of Communication, som just nu söker nya samarbetspartners.
Text: Agneta Renmark
Annons:

Interflora har gjort det. Och Systembolaget, Intersport och Akademibokhandeln har gjort det.

Gjort vadå?

Jo, låtit framtidens kommunikatörer från Berghs School of Communication utmana varumärket – studenter som har en naturlig närhet till det digitala perspektivet och som befinner sig nära den generation som alla vill åt.

Akademibokhandeln tillhör de företag som tidigare samarbetat med Berghs under ett sex veckor långt samarbete. Studenterna fick i uppdrag att hjälpa bokhandelskedjan att lansera ett nytt varumärke utanför själva produkten "böcker".

Akademibokhandeln samarbetade med Berghs School of Communication under 2016. Studenterna fick i uppdrag att se över vilken roll det övriga sortiment som inte är böcker skulle spela i Akademibokhandelns butiker.

– Samarbetet med Berghs hjälpte oss att tydliggöra kopplingen mellan vår kärnverksamhet som bokhandlare och vårt övriga sortiment som pennor, anteckningsböcker och kalendrar. Boken bidrar med inspiration och kunskap medan vårt övriga sortiment står för kreativitet och skapande, säger Cecilia Oseroff, kategorichef för non books.

Andra exempel på spännande samarbeten är ett studentprojekt tillsammans med RFSU, där #samtalet hjälpte till att öka insamlingen av pengar till stöd för unga, samt ett uppdrag för Statistiska Centralbyrån (SCB), som ville få hjälp med att förklara SCB:s roll för Sverige för att motivera fler att vilja delta i undersökningar och ta del av statistik.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...