Snart lanserar Gekås sin modell av e-handel – kan växa med fler produkter

I mitten av februari lanserar Gekås sin version av e-handel. Varuhuset börjar med hemkörning av utemöbler. ”Men de måste komma till Ullared för att köpa dem”, säger vd Boris Lennerhov som inte utesluter att satsningen växer med fler produkter.
Text: Daniel Norman
Annons:

Market har tidigare berättat om Gekås satsning på utemöbler med hemkörning.

– Vi kallar det för vår modell av e-handel men de måste komma till Ullared för att köpa dem, säger Boris Lennerhov till Market.

På drygt 1 000 kvadratmeter har Gekås skapat ett showroom för utemöbler. Där kommer ett 30-tal olika grupper med utemöbler att visas liksom parasoll och liknande produkter.

Kunderna kan sedan beställa varorna på plats och få dem hemlevererade.

– Det här är ett test för att utveckla vår affärsmodell, säger Boris Lennerhov.

Tidigare har Gekås haft som policy att varuhuset inte ska sälja annat än det kunden får plats med i bilen när de åker hem.

Nu väljer de alltså att tumma på det – som ett test.

– Går det bra så är det inte uteslutet att vi utvecklar det med fler produkter, säger Boris Lennerhov.

Vad skulle det kunna vara?
– Det tänker jag inte berätta.

Satsningen har fått mycket uppmärksamhet medialt.

– Hur den tas emot av kunderna återstår att se, säger Boris Lennerhov.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...