Foto: Lars Welin

Snart en miljon medlemmar – nu ska City Gross kundklubb bli mer relevant

City Gross uppdaterade kundklubb, Prio, närmar sig en miljon medlemmar. Nu ska erbjudandet mot kund skräddarsys i ännu större utsträckning. ”Vi ska bli mer relevanta”, säger CRM-chefen Anna Piros.
Annons:
Text: Pontus Edman
Annons:

I slutet av januari kunde Markets systertidning Icanyheter berätta om City Gross satsning på en uppdaterad kundklubb. Kedjan kan se tillbaka på två lyckade månader och stor rekrytering av kunder.

–  Under de två första månaderna har vi rekryterat fler nya medlemmar än samma period föregående år, vilket såklart är jättekul och ett kvitto på att vi är på rätt spår, säger CRM-chefen Anna Piros.

Det nya förmånsprogrammet, profilerat genom den lila handen, har också ökat försäljningen.

– Men vi är fortfarande bara i början av vår lansering. Först efter en längre period kan vi ta ut data som hjälper oss att se tydliga kopplingar till försäljningen.

Och nu ska kundklubben vässas ytterligare. Via en ny plattform ska erbjudandet bli mer individanpassat.

– Vi kommer kunna använda kundinformationen för att bli mer relevanta i våra utskick och erbjudanden. Kunderna ska få en bra upplevelse anpassad efter deras egna önskemål, säger Anna Piros.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...