Skojättens drag för att nå nya kunder – flyttar in hos Cdon: ”Stora förhoppningar”

Nilson Group flyttar in hos Cdon – och börjar sälja sina produkter på marknadsplatsen. ” Vi kommer hitta nya kunder som vi inte når i våra egna kanaler”, säger försäljningschef Alexandra Dornéus.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Under 2019 ökade Cdons försäljning av skor med 60 procent. Nu vill Nilson Group vara med och dela på den kakan.

Koncernen börjar nu sälja sina produkter via marknadsplatsen.

– Med Cdons tillväxt och popularitet i Norden tror jag mycket på detta samarbete. Vi kommer hitta nya kunder som vi inte når i våra egna kanaler, säger Alexandra Dornéus i en kommentar.

Ett utvalt sortiment kommer att finnas till försäljning där och Nilson Group ser satsningen som ett bra komplement till sina egna digitala kanaler.

– Jag har stora förhoppningar om att Cdons erbjudande kommer ge oss helt nya insikter kring korsförsäljning att arbeta vidare med, säger Alexandra Dornéus.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...