Skincity prisas för sitt sätt att driva den digitala handeln framåt: ”Utöver det vanliga”

Skincity är den e-handlare som bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt. I går prisades de under D-Congress i Göteborg.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

En jury bestående av branschspecialister utser tre finalister. Sedan är det deltagarna vid D-Congress som utser vem som vinner D-Award.

– Vi vill med D-Award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, som skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan, säger Svensk Digital Handels och juryns ordförande Freddy Sobin.

I år tog Skincity hem priset före Sneakersnstuff och Pierce.

Motiveringen löd:

”Skincity har bokstavligen talat tagit den diplomerande hudterapeuten online, skapat en kundupplevelse utöver det vanliga och varit lönsamma sedan starten 2011. Det är få som beställer från Skincity som inte nämner hur genomtänkt signaturpaketeringen är, något man nu kompletterar med en ’basic wrapping’. Med ett purpose om att de förändrar liv driver de innovation inom digital hudvård”.

– Skincity är definitivt värdiga vinnare av D-Award 2020, säger Freddy Sobin.

Skincitys ekonomichefen Patrik Bråkenhielm fanns på plats under D-Congress för att ta emot priset.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...