Skincity gör fysisk satsning – flyttar in tillfälligt i MoS: ”Mer personligt”

Skincity omsätter 306 miljoner på nätet. Nu gör de entré i den fysiska världen med en pop up-butik i Mall of Scandinavia. ”Kunderna ska få uppleva Skincity på ett ännu mer personligt plan”, säger bolagets marknadschef Greta de Freitas.
Annons:
Text: Pontus Edman
Annons:

Pop up-trenden är tydlig, främst bland e-handlare som vill hitta en ny kanal att marknadsföra sitt varumärke. Nu hakar Skincity på tåget.

På fredag öppnar skönhetsaktören sin första fysiska butik. Under tre månader, inklusive Black Friday och julhandeln, kommer den tillfälliga butiken att vara öppen.

Butiken kommer att vara uppbyggd kring sex olika sektioner med bolagets hetaste ”must-haves”. Dessutom ska kunderna erbjudas direkt hudkonsultation.

– Det känns otroligt roligt att äntligen få ett ansikte på de kunder som vi ofta har kontakt med, kommenterar Lena Forsström, hudterapeut.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...