Satsningen ger snabba resultat – Elons nya e-handel har växt med 50 procent

Elons lansering av en ny e-handelsplattform har gett resultat. På kort tid har försäljningen ökat med 50 procent.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Med sin nya plattform vill Elon stärka kopplingen mellan e-handeln och de fysiska butikerna.

– Det är speciellt att utveckla e-handel som driver kopplingen mellan sajten och butikerna och därför är vi enormt stolta över det gensvar vi fått från både kunder och butikshandlare, säger e-handelschef Jakob Dahlner.

På kort tid har den nya plattformen ökat försäljningen med 50 procent.

– Vi gör det ännu enklare att välja leveransform och välja till tjänster som hjälper vid installation och användning. Vi ser nu en stor ökning av äldre kunder som beställer på nätet och sedan använder vår tjänst för att hämta varan i eller utanför butik, säger Jakob Dahlner.

Just att hämta varan i butik är den populäraste leveransformen.

– Det skapar rörelse i butikerna samtidigt som kunder får möjlighet att titta på produkten innan slutgiltigt köpbeslut, säger Jakob Dahlner.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...