Sajten kraschade när Skincity släppte julkalender – allt slut på en timme

Skincitys hudvårdskalender är populär, så poppis att sajten kraschade när årets släpptes i morse. En timme senare var allt slut.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Skincitys julkalender med hudvårdsprodukter är populär.

2019 sålde alla exemplar slut på fyra timmar. I år gick det snabbare än så. På en timme var allt slut. Tilläggas ska att sajten kraschade en kort stund efter släppet klockan tio på onsdagsmorgonen.

– Vi hade förberett oss noga och estimerat trafiken inför kalendersläppet, men det blev ett ännu högre tryck än vad vi hade räknat med. Tack vare vår nya plattform, kunde vi snabbt skala upp och möta trycket så att vi kunde ta emot ordrar från våra kalendersugna kunder, säger tekniska chefen Elina Dettner i en kommentar.

Att kalender var populär visst Skincity, men att de skulle ta slut så fort var en överraskning.

– Vi var förberedda för ett stort intresse, men det här hade vi inte ens kunnat föreställa oss. Det är ett fint betyg att efterfrågan på vår kalender bara ökar, trots att det nu finns fler än någonsin på marknaden, säger vd Stefan Fragner.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...