Foto: Foto: Jakob Renmark

Så ska Paradiset gynna stammisarna – satsar på personliga erbjudanden

Eko-kedjan Paradiset vill premiera sina stamkunder ännu mer och lanserar personliga erbjudanden. ”Vi kommer att nå kunderna på ett nytt sätt”, säger vd Johannes Cullberg.
Text: Lars Welin
Annons:

Paradiset inför i vår ett nytt system för kunddata och kommunikation i samarbete med Visma Retail och Abalon. Syftet är att knyta kunderna närmare kedjan.

– Vi lanserar näthandel före sommaren och uppgraderar därför vårt affärssystem och it-plattform, säger Johannes Cullberg till Market.

Han berättar att det innebär ett lyft för kundrelationen. Systemet gör det möjligt att analysera stora mängder kunddata och dessutom enkelt använda informationen i marknadsarbetet.

En ytterligare nyhet är kedjan introducerar en mobilapp.

– Vi tar ett kliv framåt och kan nå våra stamkunder med rätt erbjudande, på nätet och i butiken.

Hur kommer detta att märkas?
– Vi når veganen och köttätaren med rätt erbjudande, exemplifierar Johannes Cullberg.

Hur tycker du att 2017 blev för Paradiset?
– Det var ett bra år för oss, inte minst genom den respons vi fick på vår crowdfunding.

Blir det några fler butiker i år?
– Fokus ligger på näthandeln nu. Att få igång den och få den att fungera bra.

När blir det premiär på nätet?
– Jag får återkomma med datum.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...