Foto: Daniel Norman

Så ska nye vd:n få Twilfit att växa: ”Ser potential för konceptet på fler marknader”

Twilfits nya vd Henrik Fischer vill få kedjan att växa, inte bara i Sverige. ”Jag ser potential att ta konceptet till flera marknader”, säger han till Market.
Text: Daniel Norman
Annons:

Den förre Björn Borg-bossen Henrik Fischer blir ny vd för Twilfit 15 april.

– Jag ser en jättestor potential i Twilfit. Inte bara i bolaget i sig utan i den förändringsresa som bolaget befinner sig i, säger han.

Det handlar enligt honom om hur man möter kunde i ett retaillandskap i förändring.

Förutom att ha varit vd och operativ chef för Björn Borg har Henrik Fischer bland annat jobbat inom Gant och Boomerang.

– Jag är van att arbeta med företag som expanderar.

Där ser han flera sätt som Twilfit kan växa på.

– Jag ser en stor potential för Twilfits koncept, inte bara i Sverige utan även på andra marknader. Det är en av de delar som vi ska titta på framöver, säger Henrik Fischer.

Han berättar också att sortimentet ska ses över där kedjan vill addera produkter som blir ett bra komplement till dagens.

I höst kommer Twilfits egna varumärken att finnas till försäljning hos Åhléns. Det är första gången kedjan använder sig av andra återförsäljare.

– Vi får titta på hur vi kan utveckla det framåt. Just nu är det fokus på samarbetet med Åhléns. Det känns väldigt spännande.

I dag har Twilfit57 butiker i Sverige.

– Det finns utrymme för ytterligare. Just nu ser vi över vårt befintliga butiksnät för att optimera det, säger Henrik Fischer.

Han konstaterar att många bolag är rädda för fysisk retail. Han ser en fördel med att ha ett butiksnät där kedjan kan möta kunden.

– Det handlar om att få ihop de fysiska delarna med de digitala.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...