Så ska Mood locka kineser – öppnar konto på deras största sociala plattform

Mood Stockholm har öppnat ett konto det kinesiska sociala nätverket Wechat. Det för att locka till sig turister från Kina.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Med ett eget konto på Wechat har vi nu möjlighet att kommunicera direkt med våra kinesiska besökare på ett helt nytt sätt. Det ska bli oerhört utvecklande och spännande att följa den här satsningen, förhoppningsvis kommer vi att inspirera och attrahera ännu fler besökare, säger Karin Lagerqvist, marknadsansvarig, i en kommentar. 

Med Wechat kan besökarna navigera på handelsplatsen samt ta del av erbjudanden. Nätverket har i dag nästan 900 miljoner användare vilket gör det till Kinas största sociala plattform. Wechat har lyckats att integrera alla delar av vardagslivet på en digital plattform.

En av butikerna i Mood, Best of Brands, kommer dessutom att låta kinesiska kunder betala genom den kinesiska betalningslösningen Alipay. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...