Foto: Kristoffer Olsson

Så ska hobbykedjan nå ut till fler – inleder samarbete med Åhléns

Panduro Hobby vill öka kännedomen om varumärket. Nu inleds ett samarbete med Åhléns där ett utvalt sortiment säljs hos varuhuskedjan.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi har tillsammans med Åhléns tagit fram ett utvalt sortiment som kommer att säljas i deras fem största varuhus, säger vd Thomas Panduro till Market.

Det handlar om cityvaruhusen i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala samt det i Mall of Scandinavia i Solna.

Panduro Hobby säljer sedan tidigare sina produkter hos externa återförsäljare, men då handlar det främst om mindre hobbybutiker.

– Det här är första gången som vi samarbetar med en stor välkänd kedja som Åhléns, säger Thomas Panduro.

Vad ser ni för vinster i det här?
– Vi hoppas kunna öka varumärkeskännedomen ytterligare och få nya kunder att upptäcka Panduro Hobby. Vi ser ett ökat intresse för kreativa produkter bland barnfamiljer som motreaktion till alla digitala plattformar.

Hobbykedjans produkter kommer att börja sälja hos Åhléns den här veckan.

Till en början testas samarbetet i fem varuhus.

Målet är att satsningen ska rullas ut i större skala och att Panduro Hobbys produkter ska finnas i 18 Åhléns-varuhus.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...