Foto: Shutterstock

Så ska H&M minska returerna – kunden ska kunna ”prova” plagget

Returer är en utmaning för H&M när fler handlar på nätet. Just nu testar modejätten en app kallad Perfect fit där kunden se hur ett plagg passar den egna kroppen.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi labbar med det här för att förstå om kunden är mogen för det och hur bra det fungerar, säger Daniel Claesson, affärsutvecklingschef för H&M-gruppen, till Dagens Industri.

Med Perfect Fit kan kunden skapa en digital avatar där den kan se hur plagget passar den egna kroppen. Detta genom att ta en bild på sig själv i olika vinklar.

På så sätt kan kunden få en bättre uppfattning redan innan plagget beställs från H&M online.

Daniel Claesson säger till Dagens Industri att det är en utmaning att få till en lösning som fungerar tillräckligt bra men som samtidigt inte blir för avancerad

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...