Så ska Dressmann bli en vinnare digitalt – Varner skapar ny organisation

Varner Gruppen samlar den digitala verksamhet för alla sina kedjor under ett och samma tak. ”Vi får en mycket mer strömlinjeformad organisation och en stark professionell miljö”, säger Dressmanns marknadschef Knut Vidar Nilsen.
Text: Daniel Norman
Annons:

Varner Gruppen, som äger modekedjor som Dressmann, Cubus, Bikbok och Volt, samlar de digitala enheterna för sina kedjor i en gemensam organisation.

- Under de senaste åren har vi byggt upp avdelningar i alla våra kedjor som ska främja e-handel, men nu får vi alla dessa i en gemensam avdelning. Då får vi en mycket mer strömlinjeformad organisation och en stark professionell miljö. Vi rekryterar även personer inom nya kompetensområden, som vi inte tidigare haft i huset, säger Knut Vidar Nilsen till norska sajten Kampanje.com rapporterar E-handel.se. 

Även i Norge växer e-handeln. De senaste fyra åren landade tillväxten på 74 procent och förra året omsatte den 150 miljarder norska kronor, enligt Dibs rapport Norsk e-handel 2017. . 

- Vi kommer att försöka positionera oss för att utnyttja de varumärken och kedjor som vi redan har, med större fokus online. Du kan kalla det att ta upp kampen, men vi vet att vi inte kommer att matcha Zalando när det gäller försäljning och produktutbud under 2018. Vi tar ändå steg för att motpositionera oss med ett stort fysiskt butiksnät, säger Knut Vidar Nilsen. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...