Så har Kjell & Company moderniserat kundmötet – satsar på nytt koncept

Kjell & Company har öppnat en andra butik i Halmstad. ”Vi har valt att uppdatera vårt designkoncept”, säger konceptchefen Christopher Thour. Här berättar han mer om hur.
Text: Daniel Norman
Annons:

Butiken i Halmstad, som ligger i köpcentrumet Hallarna, är nummer 104 i ordningen i Sverige.

– Vi har fokuserat på att ta fram ett butikskoncept som förbättrar och förfinar kundupplevelsen på olika sätt, säger Christopher Thour till Market.

Han berättar att mötet mellan kund och säljare har utvecklats.

– Bland annat har vi valt att modernisera vår kassadisk genom att placera den ute i butiken. Detta för att vi ska kunna stå tillsammans med kunden och titta på vårt sortiment på Kjell.com och tillsammans komma fram till den bästa lösningen för kunden, säger Christopher Thour.

Butiksuttrycket har också förändrats.

– Vi har tagit fram ett modernare och varmare utseende, bland annat genom en ny och flexibel butiksinredning som lyfter våra produkter på ett bättre sätt än tidigare.

Det ger Kjell & Company möjlighet att visa fler varukategorier ute i butiken, något som varit efterfrågat av kunderna.

BILDSPEL: Kika in i Kjell & Companys nya butik i Hallarna, Halmstad.

– Vi har även lyft ”Fråga Kjell” som en central del i butikskonceptet för att förtydliga vårt budskap att vi vill finnas där som teknikrådgivare för våra kunder, säger Christopher Thour.

Kjell & Company jobbar även för att hjälpa kunden på flera sätt.

Genom att skanna QR-koder vid varje sektion kan den se alla produkter inom varukategorin online.

Det finns även en sökstation där kunden kan ta del av hela sortimentet med 10000 artiklar genom e-handeln och digitala skärmar som förklarar produkterna.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...