Retailveteranerna räddar Best of Brands: ”På sikt bli en miljardaffär”

SDHJ Group, som bland annat äger shoppingklubben Campadre, tar över Best of Brands. ”En jättemöjlighet för oss”, säger vd Stefan von Stein.
Text: Daniel Norman
Annons:

Konkursen blev inte slutet för Best of Brands. En ny ägare tar över med ambitionen att skapa en modekedja i ny tappning.

– Att ta över ett så pass starkt och internationellt gångbart varumärke med butiksverksamhet som Best of Brands är en jättemöjlighet för oss. Genom våra andra e-handelsbolag har vi kunskap och erfarenhet av hur man skapar en hållbar och vinstdrivande affär inom mode på nätet. Nu skapar vi ett nytt bolag och vår vision är att bygga något som på sikt ska bli en miljardaffär, säger Stefan von Stein, vd för SDHJ Group.

Gruppen driver sedan tidigare shoppingklubbarna Campadre och Members.com. Ägarna Pelle Törnberg, Mikael Solberg, Torsten Jansson, Göran Härstedt och Patrik Hannel har alla lång erfarenhet av retail, både fysisk och digital.

Ambitionen är att bygga en ledande modeportal för premiumvarumärken inom dam- och herrmode.

Best of Brands kommer att finnas i flera kanaler. Förutom, som i dag, e-handel och fysiska butiker, planeras en app samt försäljning via marknadsplatser online.

– Vi har sedan tidigare utvecklat en väl fungerande och skalbar infrastruktur för e-handel. Det ger oss stora möjligheter. Vi ska bygga ett nytt bolag som ger förutsättningar för framtidens handel och som ger våra leverantörer möjligheter som de inte haft tillgång till tidigare.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...