Prisade marknadschefen hittar kraften utomhus

Ulrika Sohtell på Netonnet utsågs i förra veckan till Sveriges bästa marknadschef bland hemelektronikkedjorna av tidningen Resumé. Market Weekend frågade vad hon gör efter fem.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Hur känns det att få priset?
– Priset tillhör egentligen hela Netonnet och är belöningen för att allt det hårda arbete som ligger bakom oss var rätt och ger en fingervisning om att vi är på rätt väg framåt. Som ny marknadschef är jag superstolt och glad över såväl priset som mitt uppdrag att få arbeta sida vid sida med människor som jag lär mig nya saker av varje dag.

GILLAR UTELIV. Ulrika Sohtell åker gärna skidor.

Varför valde du att ta steget från reklambyrå- till kundsidan?
– Det var inget självklart val, jag trivdes i min tidigare roll. Men jag såg en spännande utmaning med ett bolag som har alla möjligheter i en otroligt konkurrensutsatt och prispressad bransch där någon behöver bryta igenom och skapa nya mönster.

Vad gör du helst efter fem?
– Ser till att få träffa min familj, middagstid är viktig familjetid, vilken tid det än blir på kvällen. Jag försöker även ta mig ut och träna utomhus någon gång i veckan, beroende på väder och årstid så innebär det skidor, ridning eller löpning i spåren. Är dessutom mycket förtjust i golf, ett intresse som lyckligtvis delas av alla i min familj så det blir även en fantastisk möjlighet att umgås och fylla på minnesdepåerna med nya härliga minnen. Jag gillar att laga god mat och experimenterar gärna med nya recept.

Din favorithemelektronikpryl därhemma?
– Det måste vara vårt KNX-system, smarta-hem lösningar är så befriande när de underlättar vardagen.

Hur ser den perfekta helgen ut för dig?
– Jag startar gärna fredagen med löpning utomhus för att sedan få kvalitetstid med både familj och vänner. Jag har förmånen att ha en stor familj och många nära, underbara och galna vänner, vilket gör de flesta helger perfekta i mina ögon.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...