Prisad kampanj utvecklas – så ska Kronan optimera försäljningen av solskydd

Kronans Apotek påminner föräldrar om att smörja sina barn. Barnleksrapporten är tillbaka, med målet att öka försäljningen av solskyddsprodukter ännu mer.
Text: Daniel Norman
Annons:

Kronans Apoteks Facebook-kampanj Barnleksrapporten är tillbaka.

I superlokala och filmade rapporter berättar barn vad det blir för väder i området.

– Vi försöker alltid att vara innovativa, jobba med ny teknik och göra vår marknadsföring smartare och relevantare för kunder. Barnleksrapporten är ett exempel på detta och visar hur man kan ta kommunikation ett steg längre och skapa verklig nytta för kunden, säger marknadsdirektör Emelie Friis.

Emelie Friis, marknadsdirektör, Kronans Apotek.

Riktade annonser ska få föräldrarna att köpa solskyddsprodukter hos Kronans Apotek.

– Förra året genererade kampanjen en fantastisk exponering. I år har vi optimerat den mer mot försäljning, fortsätter Emelie Friis.

Barnleksrapporten, som Kronans Apotek har utvecklat tillsammans med Perfect Fools, har vunnit flera priser, både i Sverige och internationellt.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...