Polarn o Pyret i ny skrud: ”Kommer inte undan med mediokra upplevelser”

Polarn o Pyret ska sätta sitt nya butikskoncept i minst tio av kedjans 60 svenska butiker. ”Fysiska butiker har en ny roll i dag”, säger vd Nanna Hedlund.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Efter en stor uppdatering av varumärket i höstas med högre modegrad och ökat hållbarhetsfokus har Polarn o Pyret nu tagit nästa steg och lanserat ett nytt butikskoncept. Startskottet gick i torsdags då kedjan uppgraderade sin största butik, den på Hamngatan i Stockholm, till flaggskepp.

Konceptet är den sista pusselbiten i varumärkesuppdateringen och ska presentera sortimentet på allra bästa sätt.

– Utgångspunkten har varit våra kärnvärden. Det ska finnas en känsla av kvalitet, hållbarhet och funktion. Det ska vara lekfullt utan att bli barnsligt, och jag tycker att vi har hittat en bra balans, säger Nanna Hedlund.

BILDSPEL. Kika in i Polarn o Pyrets ombyggda flaggskepp.

Kedjans e-handel växer snabbt vilket också ställer nya krav på de fysiska butikerna.

– Butiken har en annan roll idag. Det är förvisso en handelsplats men också en miljö för att möta varumärket, både vad gäller inspiration och kunskap om till exempel funktionsytterplagg, säger Nanna Hedlund.

Några planer på fler butiker i Sverige finns inte. Fokus ligger nu på att uppdatera ett antal, minst tio i Sverige, till det nya konceptet och optimera butiksnätet.

Mycket av butiksupplevelser handlar om kundmöten. Hur säkrar ni det?
– Vi har utvecklat ett nytt servicekoncept som handlar om hur alla säljare ska agera för att ge bästa service och vara ledande barnklädesexperter.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...